Det var en friskole med gode gamle
N.F.S.
Grundtvig som forbillede - ham` har jeg stadigvæk hang til.
Herefter kom jeg i
en folkeskole i Agerskov, og endte med noget som dengang hed en TF2 -
altså 10. med fysik. Jeg var efterhånden blevet 17, og sku' ud i det
pulveriserende liv. Jeg ville gerne ha' været elektriker, men den
nærmeste læreplads lå et år ude og så længe ku' jeg ikke gå
hjemme - er du vimmer!.
Livet er fuldt af tilfældigheder, og mit valg af
job var ingen undtagelse. Jeg havde set en annonce i 'Det Bedste', hvor
Flyvevåbnet søgte folk, med hovedet og hænder på rette sted - hmm...-
så jeg sprang til.
Efter et halvt år på
'Djævleøen', Jonstrup-Lejeren,
kom jeg til Flyvestation Karup som Vejrmand. Jeg blev på Karup i 15
år, i FTK -
Forsvarets Vejrtjeneste - (Metcenter -Karup) - i dag er den
militære og civile vejrtjeneste sammenlagt under DMI.
Efter ca. 10 år sku' der ske noget nyt, jeg havde sparet
civilundervisning sammen og brugte 2 år på voksenundervisning og HF
på Herning Seminarium. Det skulle ha' været brugt til noget med EDB,
men da Flyvevåbnet tilbød mig en langtidskontrakt og da jeg i
mellemtiden var blevet 'ramt' af kone, børn og hus - slog jeg til.
Efter 3 år mere i FTK trængte jeg til luftforandring, så hele
husholdningen flyttede til det skønne Djursland, til Flyvestation Tirstrup
, hvor jeg fungerede som vejrobservatør i 10 år, så nedlagde
de min Flyvestation og da jeg ikke ville forlade Djursland - jeg blev`
tilbudt andet tjenestested - stod jeg uden arbejde.
Men lykken står den kække bi', den civile lufthavn sku' selv oprette
en vejrtjeneste så jeg flyttede ca. 1000 m. længere nordpå til Aarhus
Lufthavn.
|